Japan Society of Civil Engineers 2020 Annual Meeting

Presentation information

第VI部門

軌道保守(2)

Chair:Takehiko Sako

[VI-526] The current situation analysis of the rail wound to establish long-team rail management technique.

〇Masamichi Uochi1, Yukio Sato2, Kei Kasai1, Yuki Ito1, Kenichi Saito1, Kazuki Nishitoba1, Yuto Yamada1 (1.East Japan Railway Company, 2.Japan Railway Track Consultants Co)

Keywords:Rail, Current situation analysis, Shelling, Wheel burn, Renewal plan, Consideration for application

弘前保線技術センター管内の奥羽本線におけるレール傷の発生数が多く、当該年度を期限とするレール傷の管理に注力せざるを得ない状況にある。そこでレール傷削減に向けた長期的レール交換計画案の策定を目的とし、管内のレール傷の実態調査と現状分析を行った。
 その結果、90.2%がシェリング傷であり、主な原因はシェリング傷であり、金属疲労及び車輪の空転滑走による白色層であった。また特定の駅間や上り勾配、累積通トン250百万トンでの発生が顕著であった。以上の分析結果から、傷の削減に向けて有効なレール交換計画を策定するに至ったものである。

Please log in with your participant account.
» Participant Log In