[III-532] Modified number of blow based on driving efficiency on tip of rodbyheavy dynamic cone penetration test
Keywords:Site investigation, Heavy Dynamic Cone Penetration test, Skin Friction, Driving energy , Driving efficiency
大型動的コーン貫入試験では,地表面からロッドを打撃貫入させるので,ロッドと地盤の周面摩擦の影響が避けられない。そこで,ロッドを回転させたときのトルク値を用いて周面摩擦補正をしているが,その方法が正しいかどうか確認されていない。そこで,ロッドの上部と先端に荷重計と加速計を設置して,動的貫入時の荷重・加速度挙動を測定し,それから上部と先端の打撃効率を求めた。本稿では,大阪市港区弁天町,越谷市新川町,稲敷市浮島地区での先端の打撃効率に基づいて打撃回数の補正を行った例を報告する。
Abstract password authentication.
Password is required to view the abstract. Please enter a password to authenticate.