[VI-218] AXIAL FORCE CHANGE AND DISPLACEMENT OF CONTINUOUS WELDED RAIL CAUSED BY CURVED TRACK MAINTENANCE AT LOW TEMPERATURE
Keywords:rail axial force, rail displacement, track maintenance, bllast renewal, multiple tie tamper, neutral temperature
本研究では,冬季低温時のロングレールの保守作業制限の体系化の一環として,冬季に曲線半径800mのロングレール不動区間で道床交換とMTT作業を行った際のレール軸力の変化量とレール内方変位を測定した.レール軸力の変化量は,レールの温度変化の影響を除くため,中立温度の変化量に換算して整理した.結果として,本測定における中立温度の変化量は1.4~-0.2℃程度であり,レール内方変位は最大で10mm程度であることを確認した.今後,曲線半径や作業範囲が異なる条件において同様の測定を行い,引き続き低温時の保守作業制限について検討していく予定である.
Abstract password authentication.
Password is required to view the abstract. Please enter a password to authenticate.