Japan Society of Civil Engineers 2020 Annual Meeting

Presentation information

第I部門

橋梁一般(設計)(1)

Chair:Masamichi Saito(Railway Technical Research Institute)

[I-208] Inspection of train running safety of the continuation composite girder having a long span length

〇HIDEKI Yokoyama1, YUYA Nakano1, KUNIAKI Minami1, MUNEMASA Tokunaga2, YUJI Okada3 (1.Japan Railway Construction, Transport and Technology Agency, 2.Railway Technical Research Institute, 3.Japan Transportation Consultants,Inc.)

Keywords:projected Shinkansen lines, high speed railway, running simulation, impact factor, running safety

鉄道構造物は,L1地震動を尺度として立地条件や構造物の重要度,経済性等を考慮しながら,地震時の列車走行性に有利な構造物を採用することにより,脱線に至る可能性をできるだけ低減することとしている.

長大支間長を有する鋼連続合成桁において,車両,軌道および構造物の動的相互作用を考慮した構造解析法により走行性に関する直接的な指標を用いて,常時および地震時の列車走行性の評価を行った結果,整備新幹線の設計速度260km/hにおいては,常時の走行安全性および乗り心地を満足し,L1地震動相当において地震時走行安全性を満足する結果が得られた.

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