Japan Society of Civil Engineers 2020 Annual Meeting

Presentation information

第VI部門

鉄道(2)

Chair:Masao Okawa

[VI-503] Improvements of extending the life cycle of Concrete track beams at Monorail (part 1)Application of special cleaning car in beam cleaning process

Keisuke Murakami1, 〇Sin Ipponmatu2 (1.Osaka Monorail, 2.Kajima Corporation)

Keywords:Monorail, Concrete track beam, Surface penetrants method, Beam cleaning work, Building special work car, Cleaning brush

大阪モノレールは第1期開業以来30年を経過し、平成27年から跨座型モノレールの軌道であるPC軌道桁の長寿命化(予防保全)に着手している。
シラン系表面含浸材による表面含浸工が全線の約6割(路線延長17km)で施工済みであり、今回は残りのうち路線延長5km分(桁延長10km)を施工する。本稿では、モノレールPC軌道桁を長寿命化する機械化施工のうち、桁清掃工を専用作業車により合理的に行った実績について報告する。

Please log in with your participant account.
» Participant Log In