Japan Society of Civil Engineers 2020 Annual Meeting

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第VI部門

リニューアル(3)

Chair:Tetsuya Kumasaka

[VI-688] Post disaster restoration work of Midorikawa Bridge by the 2016 Kumamoto Earthquake

〇Keiichiro KOGA1, Shogo IWAO1, Tomoaki NISHITANI2, Akira NITTA3 (1.West Nippon Expressway Company, 2.Nippon Expressway Research Institute Company, 3.MM BRIDGE CO)

Keywords:The 2016 Kumamoto Earthquake, Post disaster restoration work, The flange plate replacing method by using attaching the additional steel plates, Steel bearing replacement, Midorikawa Bridge

九州自動車道緑川橋は熊本県上益城郡甲佐町から熊本市城南町に位置し,平成28年4月に発生した熊本地震により主桁の変形や,支承の損傷,対傾構や横構等2次部材の座屈等広範囲にわたり大きな損傷を受けた.
 復旧工事においては,損傷した支承を免震支承に取り替え免震構造とし,変形した桁はバイパス部材を設置し取替部分に作用する応力をバイパス部材で負担させることにより,供用下において桁の部分取替を実施した.
 本稿は,緑川橋における被災状況と供用下における桁の部分取替手法について報告する.

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