○Takahiro Teranishi1 (1. 九州産業大学理工学部)
Session information
Poster Session
Research lecture II
[1P] Poster Session (9/7-18)
1)論文PDF:8/25から大会Webサイトにて認証付公開します.(口頭発表も同様)
2)eポスター:9/7~9/18の期間,大会Webサイトにて認証付公開します.
3)質疑応答:9/7~14の期間,個々のポスターについてコメントを登録して行ないます.質問者は,名前,所属機関を明記のうえ,コメントを書き込んでください.
[P-02] Development of a simplified dynamic teaching tool for the mechanism of reciprocating engines
Teaching tool for introductory lecture of engine systems and thermodynamics for undergraduate students, and scientific event for elementary, junior and senior high school students
○Chihiro KONDO1 (1. 岡山理科大学工学部)
[P-03] Development of Remote Laboratory Based on KOSEN MCC and its Experimental Skills
Acquisition Support for Experimental Skills on Electric and Electronic Circuits
○Hajime MORIKAWA1, Ryota GOKA2 (1. 旭川工業高等専門学校システム制御情報工学科、2. 旭川工業高等専門学校専攻科生産システム工学専攻)
[P-04] Educational materials of nano-satellite model and its utilization for STEM education
Collaborative work by manufacturing and mission planning
○Taku Takada1, Shinya UETA1, Jun NAKAYA2, Masahiro TOKUMITSU3, Kentaro KITAMURA4 (1. 高知工業高等専門学校、2. 岐阜工業高等専門学校、3. 米子工業高等専門学校、4. 徳山工業高等専門学校)
[P-05] Engineering Design Education in Department of Chemistry and Biology on Subject of Making Simple Water Purifiers
Material Engineering Design Experiment in National Institute of Technology, Gunma College
○Nobuyuki TAIRA1, Ayano KURIBARA2 (1. 群馬工業高等専門学校物質工学科、2. 群馬工業高等専門学校教育研究支援センター)
○Yukiyoshi Kobayashi1 (1. 東京都市大学)
○Akiyuki Minamide1, Kazuya Takemata1, Satoshi Fujishima1, Arihiro Kodaka1, Norihisa Matsumoto2, Shunichi Nakaizumi2 (1. 国際高等専門学校、2. 金沢工業大学基礎教育部)
[P-08] Deep Learning Materials Using Excel for Beginners
Experiencing the Gradient Descent with the Backpropagation Using Simple Neural Networks
○Akira Nakamura1 (1. 金沢工業大学基礎教育部)
[P-09] Creation and Operation of the Rubric which Learners Actively Involved (1)
In the case of the practice of “Teaching Methods” in an institute of technology
○Tatsuya KIMURA1, Katsuhiko KOSUGI1, Daisuke ITOH2 (1. 金沢工業大学基礎教育部、2. 秋田県立大学総合科学教育研究センター)
[P-10] Creation and Operation of the Rubric which Learners Actively Involved (2)
Exploration of students' using situations and consciousness by questionnaire method
○Daisuke Itoh1, Katsuhiko Kosugi2, Tatsuya Kimura2 (1. 秋田県立大学総合科学教育研究センター、2. 金沢工業大学基礎教育部教職課程)
○Kazuya Takemata1, Akiyuki Minamide1, Yunosuke Kawazu2, Takeo Takahashi1, Masanari Yoshida2, Yoshiyuki Matsumoto2 (1. 国際高等専門学校、2. 金沢工業大学)