The 69th Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education

Presentation information

Poster Session

Research Lecture II

[1P] Poster Session

[P-02] Educational effects of social implementation education in collaboration with local printing company

○Akiyuki Minamide1, Kazuya Takemata2, Satoshi Fujishima1, Arihiro Kodaka1, Masanari Yoshida2, Takeo Takahashi1 (1. International College of Technology, Kanazawa, 2. Kanazawa Institute of Technology)

Keywords:PBL, Active Learning, Social Implementation Education

高等教育機関においてPBLやアクティブラーニングの代表例として社会実装教育が行われている.国際高等専門学校でも2014年度から地元の印刷会社と連携して社会実装教育を行ってきた.前回の報告では2019年度に本校電気電子工学科4年生が実践したプロジェクトの内容と学生自身がプロジェクト実施後にどのような能力の向上を感じたかの調査結果について述べた.本報告では,プロジェクト後5年次に進級し1年経過した学生がこのプロジェクトの経験をどのように卒業研究などに活かせたかの調査結果を述べる.